Saturday, June 30, 2012

Configuring CUCM 8.6 to Register Cisco Telepresence EX90 Endpoints

Good morning!

Currently, Cisco's high-quality video and video communications solutions, the so-called Cisco Telepresence technology, are becoming more widespread. When you hear the word Telepresence, you usually immediately associate with Telepresence rooms, specially equipped for videoconferencing and designed for teamwork. However, there are also personal products in the Cisco Telepresence family of solutions that provide easy integration of video communication functions at employee workplaces, provide access to phone books, and allow video meetings with colleagues, customers or suppliers. One of these personal products is the Cisco Telepresence EX series terminals - EX60 and EX90, and today I want to share how to configure the CUCM to register these terminals.

Friday, June 15, 2012

Отсутствие отчетов Historical Reporting в UCCX 7.0

Добрый вечер!

Наконец-то появилось время для новых постов в блоге. Поездки, командировки, работа над курсами накладывают свой отпечаток и, зачастую, просто не оставляют ни минуты свободного времени. Тем не менее, хотел бы рассказать вам об интересной проблеме, с которой я столкнулся недавно при работе с UCCX 7.0.

Клиент сообщил о такой ситуации - при попытке сгенерировать любой из отчетов Historical Reporting, система сообщала о том, что отсутствует необходимая статистика за указанный период времени, хотя контакт-центр все это время находился в работе. Более детальное исследование, показало, что отчеты все же выдаются, но только до периода 29.12.2011. Очевидно, что в указанное время произошел какой-то сбой, повлиявший на работу базы данных Historical Reporting.